Djurslands Rideklub er egnens ældste rideklub med start tilbage i 1958. DRK er medlem af Dansk Ride Forbund.

Lidt om stedet - DRK:
Undervisningen startede på en bar mark, men har nu til huse i det smukke hedeområde syd for Grenaa, hvor en utrolig smuk natur danner den perfekte ramme om de mangeartede rideaktiviteter. DRK ligger få km fra Grenaa's Centrum.

I dag råder klubben over en 20 x 40 m og en 20 x 60 m ridehal, 4 dressurbaner, 2 springbaner, en lysbane og en opvarmningsbane.

Herudover er der opstaldningsmuligheder for 60 heste, cafeteria med rytterstue og adgang til ridestier i naturskønne omgivelser.

Aktiviteter i DRK:
Klubbens arrangementer dækker både distriktsstævner for heste og ponyer, klubstævner, skovture og turistridning.

Hertil kan DRK tilbyde ridemærkeundervisning og filmaftener, foredrag, jagter, weekend ridelejr, hyggeaftener m.m.

Djurslands Rideklubs Sponsor- og støtteudvalg varetager samtlige sponsor aktiviteter i relation til rideetablissementet, herunder ikke mindst salg af reklamer i ridehaller, baneanlæg og til hjemmesiden samt andre aktiviteter for at skaffe økonomisk ballast til DRK.

Faciliteterne i DRK:
Faciliteterne i DRK (haller, baner, stalde, vaskepladser etc.) må alene benyttes af ryttere, der opfylder nedennævnte betingelser:

Har hest/pony opstaldet i DRK

I forbindelse med modtagelse af undervisning

Har løst gyldigt facilitetsafgift for pågældende hest/pony

Har betalt for reservation, f.eks. i forbindelse med sommergræsning eller andet fravær fra opstaldningspladsen.